dinsdag 16 april 2019

Make a Card with Joy!Crafts 26

Hallo allemaal :)


Gisterenavond was er in onze Facebook groep Friends of Joy!Crafts weer een Make A Card.
Dit keer mocht ik hem weer geven en het blijft elke keer weer spannend :)

Ging het voor jou toch iets te vlot of had je geen tijd? In deze blogpost kan je alle hints nog nalezen, zodat je toch deze leuke creatie kan maken.

Wil je kans maken op een leuke prijs en en gastdesigner voor de maand mei worden? Laat je kaart dan voor 23 april zien in de Facebook groep Friends of Joy!Crafts. Succes!

Dit is de prijs die je kunt winnen :D


PS: hier heb ik ook de beschrijving van de binnenkant geplaatst 
voor degene die dat ook graag willen.
Op het blog van Joy!Crafts staat de korte versie voor alleen de buitenkant

Boodschappenlijstje:
3 x Cardstock  14,5 cm x 14,5 cm

3 x Designpapier 14 cm x 14 cm ( tenzij je ook de binnenkant wil beplakken dan heb je er 6 nodig
en 2 hoekjes zelf even op maat knippen)

Dubbelzijdig plakband of lijm

Zelf-klevend klittenband rondje of 2 magneetjes

Decoratie

stap 1:
ril de 3 vierkante cardstocks diagonaal


hier heb ik het cardstock even genummerd zodat je goed kunt zien hoe je ze straks aan elkaar moet plakken


stap 2:
ril de 3 designpapiertjes diagonaal en knip doormidden zodat je 6 driehoeken hebt



aangezien ik ook de binnenkant ga beplakken heb ik nog eens 4 driehoeken gesneden
(ja ik weet het op de foto staan er 2 teveel :P )



stap 3:
plak nu het designpapier op het cardstock.
op de foto kun je zien hoe de kaart straks in elkaar wordt geplakt








stap 4:
Nu gaan we het dubbelzijdige plakband of lijm aanbrengen.
ik heb het cardstock genummerd zodat jullie goed kunnen zien op welke delen er tape moet worden aangebracht
op cardstock 2 en 3 gaan we aan de achterzijde het tape aanbrengen





stap 5:

we gaan nu eerst de delen cardstcok aan elkaar vastplakken
op de foto zie je waar ongeveer het magneetje of klitteband rondje komt





stap 6:
LET OP: als je de delen aan elkaar plakt doe het dan niet TE dicht op de vouwlijn anders vouwt het niet mooi meer.



nu de kaart in elkaar geplakt is kun je op de foto zien waar magneetje nr 2 ongeveer komt
(of klittenband rondje)
om het magneetje op de juiste plek te krijgen doe ik op de eerste meestal even iets inkt en maak dan een afdruk zodat ik zeker weet dat de 2e magneetje op de juiste plek terecht komt.
mijn ervaring met magneetjes is , als je die niet "verstopt" onder designpapier trek je ze steeds los lolllll
dus mijn oplossing daarvoor is dus simpel ook de binnenkant beplakken met designpapier en dus over het 2e magneetje heen

stap 7:
Op deze foto is de binnenkant van de kaart te zien, je hoeft de binnenkant niet te beplakken maar het staat op zich wel mooier en afgewerkter :)  

binnenkant kaart

de maten van de 2 kleine hoekjes die je zelf nog moet knippen zijn ongeveer:
8 x 5,5 x 5,5 ik heb gewoon de 2 driehoeken gebruikt die ik nog over had en daar de hoekjes vanaf geknipt


Nu is je basis model klaar en kun je hem gaan decoreren :)



stap 8:
en als laatste kan nu de tipi kaart worden versierd naar eigen smaak, 
ik ben zeer benieuwd naar al jullie creaties natuurlijk :)

Dit is mijn eerste uitwerking van de tipi kaart:






                              En dit is mijn 2e uitwerking geworden van de Make a Card :)








gebruikte materialen:
tipikaart 1:
6002/1283 - Snijstencils - Filigraan frame
6002/1302 - Snijstencil - Noor - LH - Vlinders
6011/0608 - Design Papierset - Noor - Bride and Groom
6002/1250 - Snijstencil - Noor - Hart - Baby
6011/0414 - Labelvellen/knipvel - Noor - Secret Garden
6002/1248 - Snijstencil - Bille - Leave
6500/0122 - Tacky Tape 6 mm

gebruikte materialen:
Tipikaart 2:
6011/0557 - Papierset - Soft colours of nature
6002/1278 - Snijstencils - Noor - Happy Easter
6004/0025 - Snij- embosstencil + stempel - Endless libelle
6500/0122 - Tacky Tape 6 mm
6002/1249 - Snijstencil - Bille - Flower
6002/0939 - Snijstencil - Framboosblad



4 opmerkingen:

  1. Wat een schitterende creatie en model!!
    Ik ga proberen er 1 voor de 23e te kunnen laten zien!
    Groetjes Gerlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dankjewel Gerlinde :) ik kijk uit naar je creatie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel voor het mooie patroon 😜

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige creatie en origineel modelletje!
    Bedankt voor het patroon en de duidelijke uitleg.
    Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat jullie mijn blog bezoeken.
Ik ben altijd blij om jullie leuke reacties te lezen.:)

Lieve groetjes Sandra ( Mystique-)